سرمايه گذاري بیش از یکصد میلیارد تومان در پروژه های عمرانی استان

مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین خبرداد:

مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین گفت:در 4 سال گذشته در آموزش وپرورش استان بیش از یکصد میلیارد تومان در پروژه های عمرانی سرمایه گذاری شده است . به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان قزوين، سالار قاسمي ، در جمع مدیران مدارس شهرستان خرمدشت واسفرورین اظهاركرد: ما در آموزش وپرورش از توانمندی وتوانمند سازی مدیران ومعلمان غافل شده ایم ما از ظرفیت بی نظیر وکم نطیری که در مجموعه آموزش وپرورش کشور است بخوبی استفاده نکرده ایم  اگر قرار است توسعه ای اتفاق بیفتد باید به سه ضلع حاکمیت خانواده ومدرسه توجه ویژه داشته باشیم . مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین تغییر نگرش را یک اصل خواند گفت: در آغاز سال تحصیلی باید تغییر روش ورویکرد بدهیم باید گفتمانمان ونگاهمان را عوض کنیم، گفتمان تحول در آموزش وپرورش یک نیاز است. وي گفت: باید خودمان را باور داشته باشیم در دنیای امروز که نظام تعلیم و تربیت پیشرفته دارند از مدیران قابل و توانمند و با تجربه استفاده می کنند قاسمي افزود: آموزش وپرورش نباید محورش دستورالعمل باشد روح حاکم در آموزش وپرورش معلمین ومدیران مدارس هستندباید تغییر نگاه از کارهای همیشگی وروتین بپرهیزیم در دنیای امروز کسانی که به جزییات باتوجه می کنند موفق ترند. مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوين تصریح کرد: انسان سازی با دیالوگ و گفتگو حاصل می شود لذا آموزش و پرورش محل حاکمیت روابط انسانی است خدشه دارشدن سرمایه اجتماعی و اعتماد در آموزش و پرورش یک چالش است و دچار خسران و آسیب شده است ما درآموزش و پرورش باید مدیریت اقتضایی داشته باشیم، مدیریت باید مدیریت بر استعدادها باشد تلاش کنیم نگاه کارشناسی به مسایل داشته باشیم قاسمی در ادامه مدیریت زمان را مهم توصیف کرد وافزود: مدیریت زمان یکی دیگر از عناصر مدیریت است که باید با دقت و ظرافت به آن توجه کرد وبدرستی از زمان در تعالی ورشد دانش آموزان وشاداب سازی فضای مدرسه بهره برد باید مدیریتمان همه جانبه باشد مدیریت برفضا از جمله عوامل با نشاط کردن مدرسه است وی افزود: مدیریت سرعت عمل و مدیریت بر مسائل مختلف و پیشگیری از اتفاقات بعدی در مدارس باعث می شود دانش آموزان ازآسیب های اجتماعی در امان باشند. مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوين گفت: اساسا درتعریف یک مدیرمدرسه باید اورا یاری کننده وحامی کننده یک مجموعه دانست دستوردادن درآموزش و پرورش امرو نهی جوابگو نیست آموزش و پرورش محل روابط انسانی است باید روابط انسانی حاکم باشد مدیر مدرسه باید روان شناس، نقدپذیر و از مشارکت دانش آموزان استفاده کند تا در فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان موفق باشد. وی افزود: باید از تجارب همکاران استفاده کرد در هر محیطی اگر خلاقیت نبود آن محیط نابود می شود قاسمی مدیر هوشمند، مدیر خلاق است و رمز موفقیت وخلاقبت را در روابط انسانی خوب، پختگی وتجربه،کارگروهی و مشارکت عنوان كرد. سالار قاسمی تربیت را در آموزش وپرورش یک اصل بیان نمود وگفت:مدیران مدارس از تربیت غافل نشوند اساس کار آموزش و پرورش تربیت بر اساس آموزه های دینی است وتربیت سه ضلع دارد تربیت اعتقادی اخلاقی و عبادی قاسمی گفت: مشارکت دانش آموزان در مدارس یک اصل است که مدیران مدارس نباید از آن غافل باشند تلاش کنیم شعار ما مدرسه دانش آموز محور باشد چراکه اساس کار دانش آموز است معمولا روابط مکانیکی در مدارس به مجموعه فعالیت ها آسیب جدی رسانده ومدیران باید با دقت وظرافت از این موضوع پرهیز کنند قاسمی گفت: نگاه ما درآموزش وپرورش استان بدون در نظر گرفتن حاشیه ها بدنبال ارتقای آمورش وپرورش در کشور بودیم وخوشبختانه در بیشتر شاخص ها در تمامی حوزه ها جزو سه رتبه برتر کشور بودیم. مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین اشاره کرد: ما در4 سال گذشته درآموزش وپرورش استان بیش ازیکصد میلیارد تومان در پروژه های عمرانی وزیر ساخت ها سرمایه گذاری كرده ایم.

سند تحول بنیادین